• UA / RU
  • При покупці автомобіля з рук важливо комплексно підійти до перевірки основних агрегатів. Однак це не лише двигун. Під днищем транспорту також вистачає життєво необхідних елементів, які впливають на якість експлуатації машини.

    Про те, як перевірити двигун, збираючись купувати ТЗ, ми писали у статті.

    Як проявляються проблеми з ходовою

    Навіть недосвідчений водій може за бажання оцінити стан автомобіля, щоб підготуватися до комплексної професійної діагностики. Саме спеціалісти можуть винести точний вердикт.

    На дефекти вказують:

    • Скрип при повороті керма і гул під час руху рівною траєкторією;
    • Сторонній звук під час гальмування;
    • Нахил кузова під час повороту (є порушення у розвал-сходження);
    • Уповільнений вхід у поворот (загальмованість маневру);
    • Збільшення гальмівного шляху;
    • Стук ходової при натисканні на педаль газу.

    Всі ці ознаки говорять про суттєві несправності, про які краще дізнатися до оформлення угоди, ніж зіткнутися з ними після.

    До речі, для тест-драйву вибирайте маршрут з поворотами та нерівностями, але не ґрунтову дорогу.

    Як провести самостійну діагностику ходової

    Якщо ви готові забруднити руки та заглянути під днище, потрібно знати, на що звертати увагу. Є низка складових, які могли вийти з ладу:

    • Амортизатори. Щоб переконатися в їхній працездатності, використовуйте лайфхак: злегка розхитайте машину, щоб порахувати, скільки разів вона хитнеться. Понад два — слід замінити амортизатори. 

    Також при асфальтових хвилях не повинно бути ніяких дробових стуків.

    • Опорні чашки стояків. Візуально вони мають бути цілими, без явної деформації.
    • Пружини стійок. Якщо пружини просідають, вони відслужили своє і чекають на оновлення. Однак неозброєним поглядом цього практично не помітно. Інша річ — зламана пружина. В цілому, ці елементи потребують періодичної заміни через велике навантаження в процесі руху.
    • Сайлентблоки. Це сполучна деталь різних ланок підвіски. У несправному її стані за кермом відчуватимуться коливання.
    • Пильовики захищають механізми від зайвого пилу, вологи та бруду. Якщо вони рвані, готуйтеся до замовлення нових. Відразу скажемо, що це не дорога покупка.
    • Стабілізатори. Вставте між стабілізатором та підрамником монтажку та похитайте. Помітний люфт свідчить про сильний знос влуток.
    • Гальмівна система. Колодки повинні бути без іржі та потертості. Те саме стосується і гальмівних дисків, проте для різних марок прописують свою товщину диска.

    Рідко, коли у доглянутій підвісці зношуються всі витратні деталі відразу. Найчастіше — одна-дві. 

    Неідеальна ходова — це природне явище для вживаного автомобіля, що може бути доречним приводом для торгу. Інша справа — ступінь цих вад у співвідношенні з пробігом машини.

    Чому потрібно проходити комплексну діагностику

    Звернення на сервісну станцію завжди пов'язано з фінансовими витратами, на відміну від бюджетної самостійної перевірки. З практичної точки зору, автосервіс дасть гарантії того, що ви не купите «кота в мішку». Майстри піднімуть авто на підйомнику, перевірять усі вузли та агрегати, окреслять слабкі сторони машини та сильні. Покупець зможе зорієнтуватися, скільки потрібно вкласти в ТЗ та чи вигідно для нього таке придбання, особливо це стосується вибагливих моделей.

    Як правило, на діагностиці перевіряються:

    • ходова частина (важелі, сайлейнтблоки, стійки, втулки стабілізатора);
    • кермове управління (рейку, кермові тяги, наконечники);
    • гальмівна система (диски, колодки, шланги, трубки магістралі);
    • коробка передач (протікання мастила, запотівання на стиках з ДВС);
    • піддон двигуна та амортизатори.
    Поверніть у вертикальне положення
    Анастасія Безкоштовна консультація
    00:00
    Вітаємо! Чим ми можемо допомогти Вам?


    Задати питання