Існує низка критеріїв для вибору вживаного автомобіля. Однією з ключових характеристик, яка допоможе розібратися в його стані, є загальний кілометраж.
Ми вирішили розповісти, який пробіг вважається прийнятним для авто, щоб протягом тривалого терміну можна було експлуатувати його без значних фінансових вкладень.
Як правило, пересічний український автомобіліст проїжджає 10 000 – 30 000 км на рік. Пропонуємо відштовхуватись від середнього показника (20 000 км) для індивідуального розрахунку. Тобто, якщо автомобілю 5 років, його нормальний пробіг складе близько 100 000 км.
Завищений показник — ознака використання авто у комерційних цілях, наприклад, таксі. Занижений — ризик скрученного пробігу.
Ми зробили орієнтовну сітку нормального пробігу:
Це умовні дані, що базуються на ринку якісних автомобілів у каталозі AutoStar.
Визначати рівень дієздатності машини лише за одним пробігом не коректно. Але це хороший інструмент, щоб скласти усі пазли життєвої історії ТЗ.
Виділимо топ-4 фактори, що впливають на стан пробігу вживаного автомобіля:
Теоретично, автомобіль, який проїхав 100 000 км, буде більш зношеним, ніж авто з пробігом 50 000 км. Але насправді ситуація не завжди однозначна. Давайте подивимося на прикладі.
Власник продає дорого авто, яким активно не користувався і не проходив через це щорічну діагностику (вік – 3 роки, пробіг – 10 00 км). За цей час деякі деталі механізмів висохли або взагалі прийшли в непридатність, потребують заміни. Потрібні значні витрати, щоб оживити таке ТЗ, враховуючи цінник машини.
Інший автовласник регулярно сідав за кермо і своєчасно звертався на СТО. Актуальний пробіг авто — до 100 000 у віці 5 років. Технічно це авто буде надійним. При грамотному підході до стану машини, вона навіть із великим пробігом (наприклад, від 100 000 км) не вимагатиме капітального ремонту.
Порада AutoStar: під час перегляду автомобіля попросіть показати сервісну книжку. Зверніть увагу на періодичність відвідування станції техобслуговування. Рекомендується робити це раз на рік. До речі, у записах завжди вказано кілометраж, на якому проводилася заміна олії та інших речовин.
Режим експлуатації впливає на ступінь зносу кузова, вузлів, агрегатів ТЗ. Набагато швидше авто «вбивається» на сільських грунтовках та бездоріжжю. Ідеальний сценарій для пробігу — рівне шосе, де немає додаткового навантаження на двигун і ходову частину.
Звичайно, дізнатися у продавця точну місцевість та клімат експлуатації автомобіля неможливо. Тут допомогти може власне чуття та спостережливість.
Порада AutoStar: поцікавтеся, хто за професією продавець і де він живе. Якщо він офісний працівник, то навряд чи їздить щодня за місто в село. Але й не варто сподіватися, що власник Mitsubishi Pajero або Jeep Renegade купив це авто виключно для спокійної їзди містом.
Старі авто проїжджають більший кілометраж, ніж молоді. Але ж це не панацея. Деякі виробники випускають дуже якісні транспортні засоби, для яких пробіг — не основний показник зносу.
Порада AutoStar: вивчіть відгуки водіїв про ту чи іншу марку авто перед покупкою. Необхідно розуміти слабкі та сильні сторони автомобіля, щоб співставити їх зі своїми очікуваннями.
Пробіг відрізнятиметься залежно від типу авто. Наприклад, ви відчуєте значний розрив, порівнюючи джип, що їздить по бездоріжжю, з седаном, що часто стоїть у міських пробках. При однаковому часі експлуатації у першого завжди більший пробіг.
Порада AutoStar: у цій ситуації грамотніше звертати увагу на загальні характеристики та умови експлуатації.
На жаль, зустрічаються шахраї, які хочуть продати авто з більшим кілометражем дорожче. Розпізнати скручений пробіг складно, але реально. Ось кілька ознак:
Якщо ви сумніваєтеся у чесності продавця, зверніться до спеціалістів на сервісні станції. Вони зможуть не тільки розвіяти або підтвердити підозри щодо пробігу, але й окреслити проблеми, з якими доведеться зіштовхнутися новому власнику в майбутньому.