Дуже часто продавці маскують історію автомобіля після ДТП косметичним ремонтом, щоб продати його швидко та дорожче. Пересічному автомобілісту складно помітити приховані дефекти, які можуть впливати на технічний стан транспорту. Як розкрити обман за допомогою перевірки ЛКП і не купити «кота в мішку», розповідаємо нижче.
При заводському фарбуванні фарба наноситься автоматично та рівномірно на всі ділянки кузова. Враховуючи, що процес автоматизований за заданими параметрами, то товщина ЛКП транспортного засобу максимально однакова на всіх деталях.
Інша річ, якщо виріб шпаклюють та фарбують після ДТП. Так, на СТО ця процедура завжди проходить вручну. Відповідно, домогтися такої ж якості практично ніколи не вдається — пофарбована деталь відрізняється за товщиною від рідних.
Як показує практика, фарбування кузова в 90% відбувається через потрапляння авто в аварію. А значить покупця, насамперед, повинен насторожити цей момент через дві вагомі причини:
Товщиномір — спеціальний прилад, що дозволяє визначити, фарбували повторно машину чи ні. У використанні він не вимагає особливих навичок, тому впоратися з ним зможе будь-який водій. По суті, його необхідно тільки піднести до елементів кузова під прямим кутом, щоб побачити рівень шару фарби.
Нормальне значення приладу — до 200 мкм. Вище показники свідчать про повторне фарбування.
Цифра 300 мкм може бути у разі легких дефектів. Так, власник зафарбував подряпину на двері від ключа, що не несе загрози для водія та пасажирів під час експлуатації ТЗ. Але може стати приводом для торгу.
При 1000 мкм, найімовірніше, що під фарбою є і шпаклівка, а показник понад 1000 мкм говорить про капітальні відновлювальні роботи кузова.
Перед оглядом машини радимо також дізнатися, які стандартні показники ЛКП повинні бути у конкретної моделі, оскільки вони відрізняються.
Ми рекомендуємо перевіряти щонайменше п'ять точок на одному кузовному елементі, тобто п'ять разів прикласти прилад до виробу: дах машини, капот, кожне крило, двері. Чому? Іноді фарбують лише частину елемента кузова. Якщо ви прикладете один раз товщиномір до сторони, яка не постраждала у ДТП, то так і не дізнаєтесь правду.
Також не забувайте перевіряти стійки кузова. Це нижня лінія від скла до даху.
Отже, підсумуймо. Машина після косметичного фарбування (перефарбоване крило) може не викликати побоювання у покупця, оскільки такий ремонт не впливає на технічний стан транспорту, навіть якщо показники товщиноміра не відповідатимуть нормі. Коли страждає конструкція кузова після сильної аварії, це вагомий аргумент відмовитись від угоди.