При покупці машини з рук завжди існує вірогідність залишитися без грошей, без транспорту або з проблемним авто. Шахраї продовжують використовувати старі методи обману людей, а найкмітливіші з них винаходять нові.
Однак ці ризики зведені до мінімуму, коли покупець озброєний інформацією та готовий дати відсіч, почувши аферу.
За статистикою найпоширеніші види обману, пов'язані з юридичною «чистотою» ТЗ, техпаспортом, пробігом, цілісністю кузова та основних агрегатів автомобіля. Розглянемо докладніше.
Обтяження — це наявність застави, кредиту, арешту по майну, в нашому випадку — авто. Найчастіше зустрічається застава транспортного засобу при отриманні швидких грошей у мікрокредитних організаціях (МФО). Шахраї можуть перезакладати різні автомобілі у кількох установах та намагатися збути такий транспорт, щоб зобов'язання з виплати перейшли до інших рук.
За такої схеми оригінал техпаспорта відсутній у власника, оскільки він перебуває у заставі.
Останнім часом почастішали схеми з вкраденими авто з Європи. Так, шахраї ввозять в Україну транспортні засоби та перебивають унікальний номер. Для цього вони знімають частину кузова з розбитого авто після ДТП і ставлять його до викраденого. Іноді, щоб не морочитися, зловмисники замінюють символи VIN-коду на схожі букви, цифри (наприклад, цифру "0" на букву "О").
Ще є варіант із машиною двійником. Ввезеному транспорту надаються дублікат VIN-коду та підроблені документи.
На такий прийом потрапляють покупці, які не хочуть витрачатися на проведення незалежної експертизи перед оформленням авто. Або вони погоджуються на бюджетну перевірку, яку пропонує продавець у «своїх» фахівців.
Сьогодні на СТО можна приховати навіть найсерйозніші ушкодження автомобіля, які роблять подальшу його експлуатацію невигідною для власника.
Розберемо ситуацію: машина потрапляє в аварію, в якій зачіпаються основні вузли агрегатів та кузов. Недобросовісний продавець маскує дефекти під новим бампером, якісно перефарбованим капотом. Але він залишає кілька невеликих сколів на кузові та знижує ціну такого транспорту на 20-25% від середньоринкової. При покупці людина думає, що зекономила, а в результаті отримує не машину, а грошову яму, яка потребує регулярних вкладень на ремонт.
Ще одна хитрість — продавати автомобіль, який уже відпрацював своє, за завищеною ціною. Стандартний одометр розбирають та виставляють вручну показники. Якщо система електронна, то підключається комп'ютер зі спеціальною програмою.
Як правило, протягом року машина проходить близько 20 000 км. Тому автомобіль у віці 10 років із пробігом 50 000 км повинен вже при першому перегляді викликати підозру у покупця.
Якщо машина їздила в службі таксі, її вік можна сміливо множити на два. Такі авто потребують капітального ремонту іноді навіть після 3-4 річної служби через велике навантаження на механізми.
Приховування такого факту історії ТЗ також відноситься до махінацій, оскільки автомобіль найчастіше продають за ціною приватного, замінивши чохли на сидіннях, оновивши зношені деталі та скрутивши показники одометра.
Також нагадуємо, що в Сервісних центрах МВС вже не перевіряють обов'язково VIN-код автомобіля, це потрібно робити самостійно або просити про додаткову опцію під час оформлення ТЗ;
Якщо ж ви не хочете ризикувати грошима та особистим спокоєм, звертайтеся за допомогою до професіоналів авторинку — AutoStar. Ми гарантуємо швидку та безпечну угоду на кожному з її етапів.